nuffnang ads

Monday, February 28, 2011

MISTERI TENTANG DUA PRESIDEN (REPOST)





Misteri dibalik kematian presiden Lincoln dan Kennedy diantaranya seperti yang ada dibawah ini:
- Abraham Lincoln terpilih sebagai anggota Kongres pada tahun 1846.
- John F. Kennedy terpilih sebagai anggota Kongres pada tahun 1946.
- Abraham Lincoln terpilih sebagai Presiden Amerika pada 1860.
- John F. Kennedy terpilih sebagai Presiden Amerika pada 1960.
- Nama Lincoln dan Kennedy sama-sama terdiri dari tujuh huruf.
- Keduanya sama-sama mengambil berat masalah hak-hak sivil.
- Isteri kedua-duanya sama-sama kehilangan anak di Rumah putih.
- Keduanya di tembak pada hari Jumaat. Kedua-duanya ditembak di kepala.
- Setiausaha Lincoln bernama Kennedy. Setiausaha Kennedy bernama Lincoln.
- Kedua-duanya dibunuh oleh penduduk dari Wilayah Selatan.
- Kedua-duanya digantikan oleh orang Wilayah Selatan.
- Pengganti mereka bernama Johnson.



- Andrew Johnson, yang menggantikan Lincoln lahir pada 1808.
- Lyndon Johnson, yang menggantikan Kennedy lahir pada 1908.
- John Wilkes Booth, pembunuh Lincoln lahir pada tahun 1839.
- Lee Harvey Oswald, pembunuh Kennedy lahir pada tahun 1939.
- Nama kedua-dua pembunuh terdiri dari tiga nama.
- Nama kedua-dua pembunuh tersebut sama-sama terdiri dari 15 huruf.
- Kedua-dua pembunuh itu lari dari sebuah pawagam dan tertangkap di sebuah gudang.
- Boot tertangkap di sebuah gudang setelah berupaya memboloskan diri dari sebuah pawagam.
- Oswald tertangkap di sebuah pawagam setelah sebelumnya berupaya memboloskan diri dari sebuah gudang.
- Booth dan Oswald dibunuh sebelum mereka diadili.

Dan ini yang paling unik?..

- Seminggu sebelum Lincoln ditembak, ia berada di Kota kecil Monroe, di wilayah Maryland.
- Seminggu sebelum Kennedy ditembak, ia berada bersama Marylin Monroe.

Believe it or Not?

Sunday, February 27, 2011

MIND BLOWING PHOTO MANIPULATION

Himpunan gambar-gambar yang 'RARE' di bawah adalah rekaan Erik Johansson. Beliau sememangnya mempunyai bakat dan imaginasi yang tinggi dalam 'memanipulasikan' sesebuah gambar. Papehal, gambar2 beliau memang AWESOME!! sehingga boleh 'membelitkan' minda anda. Enjoy..






Saturday, February 26, 2011

MALAM YANG JAHANAM


(Amaran: Diadaptasi dari kisah benar dan ditokok tambah bagi menyedapkan cerita. Watak-watak asal juga diubah atas sebab-sebab yang tidak dapat dielakkan. Jika terdapat persamaan, ia hanyalah secara kebetulan dan tidak disengajakan.)


Syafiq yang ketika itu sedang lena dibuai mimpi indah terjaga serta merta. Beliau dikejutkan dengan satu suara jeritan yang mengerikan.

“Ah sape plak ni yang terpekik memalam buta ni, aku tengah sedap mimpi dating ngan fouziah gous ni. aduh.” Kata Syafiq sambil terduduk di tepi sofa di rumah sewanya.

Beliau yang keletihan apabila pulang dari kerja tertidur di sofa selepas hanya menghempaskan dirinya beberapa minit akhirnya dikejutkan dengan suara jeritan yang agak kuat. Dia kemudian terduduk dan bingung melihat seorang wanita yang hanya berpakaian baju kurung dan tidak memakai sarung terduduk sambil berteriak tak tentu hala seperti diserang histeria. Rambut wanita itu kelihatan kusut dan serabut ditambah pula mukanya yang comot serta tidak dikenalinya membuatkan Syafiq bertambah bingung.


Sekadar Hiasan

 Kelihatan empat orang rakannya mengelilingi wanita tersebut untuk mententeramkan wanita itu. mereka semua kelihatan pana dan bingung sama seperti Syafiq.

“Pssst, Khairul. Sini jap. Pehal tu? Sape dia tu? Awek ko ke?!” Syafiq memanggil seorang rakannya dan bertanya.

“Ishh, mane ade. Aku tak kenal pun minah tu. Dia tiba2 je datang kat sini. Pastu menjerit. Mane aku tau!” jawab Khairul dengan lantang.

“Hmm aku ingat ko punye awek frust ngan ko lepas xnak tanggungjawab membuntingkan die. Hehehe.”

“Cis, banyak la ko. Wei, cube ko pegi tanye die pehal. Aku tak berani doe!”

Ah ko ni, harap je muke cam barua, tapi penakut. Meh sini aku settlekan.”

Syafiq kemudiannya melangkah dengan penuh control macho kearah wanita tersebut dengan tujuan untuk mententeramkannya setelah  empat orang rakanya gagal berbuat sedemikian. 


Friday, February 25, 2011

7 ELEVEN TOP SECRET?!




7-Eleven ialah sebuah francaisor, pelesen, dan pengendali rangkaian kedai serbaneka antarabangsa yang juga, sejak Mac 2007, menjadi rangkaian kedai terbesar dalam semua kategori setelah mengatasi McDonald's dengan 1,000 cawangan. Kedai-kedainya terletak di 18 buah negara, dengan pasaran-pasaran terbesar di Jepun, Amerika Syarikat, Taiwan dan Thailand.

7-Eleven ialah anak syarikat SEVEN & I HOLDINGS CO. di Jepun.

Antara tawaran-tawaran 7-Eleven termasuk produk label persendirian, termasuk Slurpee, iaitu minuman separa beku yang diperkenalkan pada pertengahan 1960-an, dan Big Gulp, iaitu minuman ringan yang diisi dalam cawan besar yang bersaiz antara 20 dan 64 auns bendalir.

Kedai-kedai 7-Eleven di Malaysia dimiliki oleh CONVENIENCE SHOPPING SDN. BHD. (CSSB) yang kini mengendali kira-kira 800 buah kedai di seluruh negara dan berancang untuk mengembang sehingga 1000 cawangan. 7-Eleven di Malaysia ditubuhkan pada 4 Jun 1984 oleh BERJAYA GROUP BERHAD.


Thursday, February 24, 2011

ANGGARAN KEKUATAN TENTERA DARAT MALAYSIA (PROUD TO BE MALAYSIAN)

Kita sebagai penduduk malaysia, negara sentiasa saja mempunyai ancaman dari negara-negara luar terutamanya dari Singapura dan Indonesia. Jadi untuk menjadi sebuah negara yang selamat, kita mempunyai tentera ternsendiri seperti Tentera Darat Malaysia untuk menjaga keamanan negara kita dari segala ancaman luar. Tetapi persoalannya disini, adakah kekuatan tentera kita cukup kuat untuk menahan segala ancaman ataupun peperangan (jika terjadi) yang berlaku di negara kita? Adakah tentera kita mampu bersaing dengan tentera-tentera negara lain termasuk Singapura dan Indonesia? Adakah kelengkapan tentera kita maju, moden dan setanding dengan negara lain? Persoalan ini sering membuat aku tertanya-tanya. Di bawah adalah anggaran kepada kekuatan (termasuk kelengkapan senjata dan kelengkapan peperangan yang lain) Tentera Darat Malaysia (TDM) yang diberi kepercayaan untuk menjaga kedaulatan negara Malaysia ini.


Tentera Darat Malaysia kini mempunyai kelengkapan dan kekuatan seperti berikut :

ANGGOTA TETAP (Regular) : 100,000 orang

PASUKAN SIMPANAN TENTERA DARAT : 50,000 orang

Pada masa ini Tentera Darat mempunyai 4 Divisyen Infantri Tempur di bawah pemerintahan Markas Medan Tentera Darat. Formasi Tentera Darat disusun menjadi pasukan seperti berikut :

3 Divisyen Infantri (2 Div, 3 Div dan 4 Div) di Semenanjung
  • Markas 2 Divisyen Infantri, Kem Tun Razak, Bukit Gedong, Pulau Pinang
  • Markas 3 Divisyen Infantri, Kem Terendak, Melaka
  • Markas 4 Divisyen Infantri, Kem Wardieburn, Kuala Lumpur

1 Divisyen Infantri (1 Div) di Sabah dan Sarawak
  • Markas 1 Divisyen Infantri, Kem Bukavu Satok, Kuching

Divisyen Infantri ditubuhkan daripada 10 buah briged infantri dan 1 Briged Mekanis. 1 Briged Para dan 1 Grup Gerak Khas (Briged) diletakkan di bawah naungan dan perintah Markas Tentera Darat. Divisyen 3 (3 Div) kini dalam proses pengubahsuaian menjadi satu pasukan unit menyeluruh (Combined arms) dengan unit-unit tempur infantri, armor, artileri dan pasukan udara.


Unit-unit Tentera Darat Malaysia mempunyai kekuatan berikut :
  • 26 Batalion Infantri Standard
  • 4 Batalion Infantri Ringan (Light Infantry)
  • 3 Batalion Infantri Para
  • 4 Batalion Infantri Mekanis
  • 1 Batalion Infantri Bantuan
  • 5 Rejimen Armor (4 Rejimen IFV, 1 Rejimen Kereta Kebal CVR(T) dan 1 Skuadron Para)
  • 16 Rejimen Artileri (4 Rejimen Pertahanan Udara, 2 Rejimen MLRS, 1 Rejimen Artileri Para dan 9 Rejimen Artileri Medan)
  • 3 Rejimen Gerak Khas
  • Batalion Serangan Udara (Air Assault) dalam perancangan penubuhan

Rejimen Askar Wataniah mempunyai 16 Rejimen Infantri (Siri 500) dengan setiap Rejimen mempunyai 3 Batalion Infantri. Anggota Simpanan Rejimen Askar Wataniah berjumlah 50,000 orang diletakkan dalam 60 batalion (Rejimen Askar Wataniah).



Tuesday, February 22, 2011

LOL PICTURES

Oh yeah, i like this Too. it's rare pictures that'll make your ass non-stop vibrating...hahahahaha.


Sape mau jual bontot? datang sini


This is FACT (for men) Actually.

This Is Awesome works!!

Struktur Binaan Bersejarah Yang Tinggi

Aku suka tengok BANGUNAN TINGGI pastu aku suka SEJARAH. aku jadi kagum kalau tengok bangunan tinggi2 sambil terpikir tentang kehebatan arkitek yang reka bangunan tu. lagi aku teruja bila aku tengok struktur yang bersejarah dan boleh dikatakan purba yang TINGGI. kadang-kadang, struktur yang lama-lama ni lagi  kukuh dan lagi cantik dari binaan sekarang. jadi dibawah ni adalah struktur binaan bersejarah yang aku rasa tertinggi dan tercantik yang masih wujud ketika ni.


 
Piramid djoser

Dibina pada tahun: 2700sm

Ketinggian: 62 (m), 203 (k)

Tempat dibina: mesir



 
Piramid Merah Sneferu

Dibina pada tahun: 2600sm

Ketinggian: 105 (m), 345 (k)
Tempat Dibina: Mesir




 
Piramid Giza

Dibina pada tahun: 2570

Ketinggian: 146 (m),  481 (k)

Tempat dibina: mesir


Interesting Facts All Around The World (Part 12)

Fakta menarik, Info menarik, interesting facts, rare info, trivia menarik:

  • Bawang putih yang kita gosok di tumit kaki akan meresap dapat dapat dicium dalam nafas kita. 
  • Dengan merentangkan kedua tangan sejauh mungkin, jarak dari kedua hujung tangan adalah sama dengan tinggi kita. 
  • Cuti selama sebelas hari bererti kita mempunyai waktu hampir sejuta saat untuk menikmatinya 
  • Di dalam filem Silence of a Lamb, watak Hannibal Lecter tidak pernah berkedip.  

"Saya xsuke kelip mata!"
  • Di jepun, warung kopi disebut „Kissaten‟.
  • Merebus telur burung unta memerlukan waktu 40 minit.
  • Jaguar takut pada anjing
  • Gajah hanya tidur 2 jam dalam sehari
  • Johnny Deep takut pada badut  

"Ayah saya cakap, badut bole makan orang."
  • Ganymede adalah bulan planet Jupiter, merupakan bulan terbesar di tata suria kita, lebih besar dari planet Merkurius. 
  • Dalam golf, „Bo Derek‟ adalah istilah untuk nilai 10.
  • Iceland mengambil Coca-cola perkapita lebih daripada lain-lain negara. 
  • Latte dalam bahasa Italia adalah susu 
  • Llanfairpwllgwyngyl lgogerychwy rndrobwlll.. . adalah nama sebuah desa di Wales Utara, Inggeris. 

"sape reti sebut nama bandar ni, aku respek!."
  • Di Itali, Micky Mouse lebih dikenal dengan nama „Topolino‟
  • Susu sebenarnya lebih menyerupai makanan daripada minuman. 
  • Ada lebih dari 450 jenis susu di dunia. 240 berasal dari Prancis.
  • Nyamuk lebih suka kanak-kanak daripada orang dewasa.
  • Partikel debu didalam rumah sebagian besar berasal dari sel kulit mati
  • Rata-rata manusia bergerak 40 kali dalam tidurnya  

"Mane laki aku tak balik2 ni"
  • Dalam bahasa Inggeris, „Naked‟ artinya tanpa perlindungan.
  • Broccoli dan kubis bunga adalah sayuran yang berupa bunga.

Sunday, February 20, 2011

The Untold Story Of Son Of A Satan


(Amaran: hanya untuk bacaan 18 tahun ke atas. Dipenuhi dengan kata-kata kesat  dan perbuatan ganas. Segala nama dan watak di dalam kisah ini hanya rekaan semata-mata. Tidak ada kena mengena samada hidup atau yang mati. Jika terdapat persamaan, ia hanyalah secara kebetulan dan tidak disengajakan.)


Romeo pulang ke rumah dengan perasaan yang bercampur baur ibarat ada sesuatu yang menganggunya. Dia resah dan gelisah sejak dari pagi. Dirinya menjadi tidak keruan sebaik sahaja membuka pintu rumah nya. Dia pandang ke sekeliling rumahnya seperti mencari-cari sesuatu. Rumahnya ketika itu gelap. Kemudian dia naik ke atas dan pergi ke bilik anaknya. Kelihatan anaknya sedang nyeyak tidur. Dia tersenyum dan melangkah perlahan-lahan ke arah katil anaknya kerana bimbang anaknya akan terjaga. Perasaan celarunya sedikit terubat melihat kecomelan anaknya yang sedang tidur.

“aww, lihat anak ayah yang comel ni sedang tidur.” Bisik Romeo sambil tersenyum sambil mengusap-usap rambut anaknya yang berusia 2 tahun pada ketika itu.

Masih ingat lagi ketika dia masih bayi, Romeo sentiasa memandikan dan membersihkan anaknya yang bernama Laila itu. Seketika kemudian Romeo beralih pandang ke sebelah katilnya. Kelihatan isterinya sedang nyenyak tidur menyebabkan dirinya menjadi tidak keruan semula. Kemarahanya mendidih dan penuh dengan kebencian serta merta menarik rambut isterinya. Melihat isterinya meronta-ronta akibat perbuatannya itu, Romeo berkata,

“ Jangan buat aku gerakkan anak kita, dia tak perlu melihat apa yang hendak aku lakukan pada kau!” tengking Romeo.

Isterinya ketika itu hanya menangis diperlakukan sebegitu,

“Jangan menangis sial, adakah kau suka aku menengking kepada kau.” Tengking Romeo sambil menarik isterinya dengan menggunakan rambut keluar dari bilik tersebut.

“Sanggup kau menduakan aku dan mencintainya.  Kenapa Juliet, kenapa! Adakah suara aku terlalu bising buat kau. Malang bagi kau sial, malam ni aku dah tidak boleh sabar lagi!” Romeo melempang isterinya sehingga menyebabkannya terjatuh. Juliet hanya menangis dan merayu-rayu kepada Romeo.


Rahsia Kenapa Mickey Mouse Sentiasa Pakai Sarung Tangan (Komik)

hahahaha, i like this



Credit To : Quitor

10 Pemimpin Paling Kejam Dunia


Dalam sejarah, mereka lah yang paling kejam, ganas, tidak berperikemanusiaan dan segala macam lagi kejahatan yang telah dibuat. mereka juga tamak dan gilakan kuasa sehingga bertindak dan bertukar menjadi manusia yang paling tidak disukai didunia ini. dan mereka ialah:



 
NAMA YANG KEJAM: Atilia The Hun

KUASA KEKEJAMAN: Pemimpin Empayar Hunnic

TARIKH KEKEJAMAN: 434 hingga 453

REKOD KEKEJAMAN: Semasa penaklukannya di Austria hingga Jerman, beliau telah membunuh dan menghancurkan segala apa yang menjadi rintangannya yang menjadi rekod paling kejam dalam sejarah penaklukan orang gasar (Barbarian). Beliau juga merendamkan dirinya di dalam darahnya sendiri di malam perkahwinannya.



 
NAMA: Maximilien Robespierre

KUASA: Pemimpin Revolusi Perancis

TARIKH PEMERINTAHAN: dihukum mati tanpa bicara pada tahun 1794

REKOD KEKEJAMAN: beliau merupakan salah satu dari punca utama yang menyebabkan keganasan dan kekejaman ketika pra-revolusi perancis selama 10 bulan. Dalam masa itu, seramai 18,500 hingga 40,000 nyawa telah terbunuh kerana dihukum oleh tribunal revolusi yang diketuai olehnya.



 
NAMA YANG KEJAM: Ayatollah Khomeini

KUASA KEKEJAMAN: Pemimpin Agama Iran

TARIKH KEKEJAMAN: 1979 hingga 1989 (beliau mati disebabkan kanser pada umur 86 tahun)

REKOD KEKEJAMAN: beliau telah melakukan pembunuhan secara beramai-ramai didalam penjara selepas menyoal dan menghakimi yang tidak mahu tunduk kepada rejim pemerintahan ketika itu. Dianggarkan angka sebenar kematian didalam pembunuhan tersebut ialah 30,000 orang.




NAMA: Idi Amin Dada

KUASA: Presiden Uganda dan Pegawai Tentera

TARIKH KEKEJAMAN: mengambil alih tampuk pemerintahan tentera pada 1971

REKOD KEKEJAMAN: wataknya digambarkan sebagai pencabul hak asasi manusia, memimpin dengan kuasa veto, penyeksa etnik, membunuh tanpa menghakim dan pengusiran kaum india dari uganda. Jumlah mangsa yang terbunuh sejak beliau memerintah dianggarkan antara 80,000 hingga 500,000. Pada ogos, 4, 1972, Amin menyuarakan pendapatnya untuk mengusir 60,000 orang asia yang bukan penduduk uganda (kebanyakan mereka pemegang passport British). Kemudian beliau membuat pindaan terhadap pengusiran 80,000 orang asia, kecuali doktor, peguam dan guru.




 
NAMA YANG KEJAM: Leopold II

KUASA KEKEJAMAN: Raja Belgium

TARIKH KEKEJAMAN: 1865 hingga 1909

REKOD KEKEJAMAN: beliau telah menubuhkan Congo Free State, satu projek persendirian untuk mengutip hasil getah di tengah benua afrika. Projek ini menyebabkan ramai tenaga buruh dari Congo dipaksa dan juga menyebabkan kematian sehingga 3 juta orang hamba dari Congo. Tanah persendirian yang dimiliki oleh beliau adalah amat besar yang keluasannya 76 kali lebih besar dari Belgium yang menyebabkan beliau bebas untuk memerintah sesuka hati dengan tentera pribadinya, Force Publique.


Saturday, February 19, 2011

ENTRY KHAS: ARSENAL!!

Well, first of all, i'm a gooner. I LOVE Arsenal and i don't care whatever people wanna say about it, espeacially my friends, that majority of them are UNITED fans. Before the game between Arsenal and Barca, i've been told that the GUNNERS ARE IMPOSSIBLE and NEVER GONNA WIN againts BARCA. So now, all of them now can shut their big talking mouth (hahaha). Now they know what ARSENAL can do! but that's just only the first leg and the second leg is coming. I can't never be pleased if arsenal lose at the NOU CAMP. So now, i represent for all of the gooners to hope Arsenal can HOLD the best club in the world (wenger said,not me.) from winning againts us. IN ARSENE WE TRUST!!



 Credit to: Arsenal Malaysia

Friday, February 18, 2011

20 Selebriti Paling Hodoh Di Dunia

Didunia ni ada macam-macam jenis manusia. Termasuklah yang hensem/cute dan juga tidak terkecuali yang HODOH. Dibawah adalah senarai selebriti yang TAK HENSEM/TAK CANTIK LANGSUNG sepanjang zaman :

(1)

WELL, OF COURSE MICHAEL JACKSON


 (2)

MARILYN MANSON


 (3)

JOCELYN WILDESTEIN


 (4)

MICHAEL BERRYMAN


 (5)

DJ QUALLS

COOL FACTS ABOUT YOUTUBE (Infographic)

Taknak cakap banyak, yang penting trivia tentang YOUTUBE memang  AWESOME!!


Sumber: Vizworld

Interesting Facts All Around The World (Part 11)

Sekadar Hiasan

  
  • Wanita berkedip dua kali lebih banyak dari lelaki. 
  • Nama Jeep (jip) diampil dari singkatan “GP”, bahasa militari untuk General Purpose.
  • Orang yang menggunakan tangan kanan, kira-kira, 9 tahun lebih panjang umur dari orang kidal 
  • Jika semua emas di dalam laut ditambang, setiap manusia di dunia masing-masing boleh mendapat emas 20kg  
  • Jika hati manusia berhenti bekerja, manusia akan mati dalam 8 hingga 24 jam 
  •  “Quidnunc” adalah sebutan untuk orang yang selalu ingin tahu gosip terbaru.  

Sekadar Hiasan
  • Jika matahari tiba-tiba padam, 8 minit diperlukan bagi manusia untuk menyedarinya. 
  • Leonardo Da Vinci yang mencipta gunting, helikopter, dan banyak alat lainnya. 
  • Abjad untuk Hawaiian ada 13 sahaja - A,E,I,O,U,H,K,L,M,N,P,W - yang dipanggil okina.
  • 25% dari tulang manusia ada di kaki. 

Sekadar Hiasan
  • David Sarnoff adalah orang yang menerima signal Titanic dan meyelamatkan ratusan nyawa. Dia akhirnya menjadi ketua rangkaian radio, the National Broadcasting Company (NBC). 
  • Kira-kira 100 orang tersedak ballpoint tiap tahun. 
  • Jika kita terkunci diruang yang kedap udara, kita akan lebih dulu mati keracunan karbon dioksida daripada kekerangan oksigen 
  • Jika kita kehilangan satu mata, kita akan kehilangan 1/5 dari pengelihatan kita dan kehilangan seluruh persepsi tentang kedalaman objek.  205. Berdiri lama tanpa membengkokkan lutuk sama sekali akan membuat kita pengsan

Wednesday, February 16, 2011

Ekspedisi Maut!!



(Amaran: Kisah ini adalah khayalan semata-mata. Tidak ada kena mengena samada yang masih hidup mahupun yang telah mati. Entri ini juga agak panjang. Luangkan sedikit masa anda untuk membacanya.)

Keadaan di hutan di satu kawasan di Sabah pada petang itu agak indah. Bunyi burung-burung yang berkicauan di selang seli dengan bunyi monyet yang sedang bermain-main di atas pokok menambahkan lagi keindahan di hutan tersebut. Hutan tersebut adalah salah satu hutan hujan tropika yang tertua di dunia dan juga merupakan habitat kepada ribuan spesis haiwan dan serangga yang telah sekian lama menghuni di situ. Ia juga menyimpan berbagai-bagai rahsia dan misteri yang masih belum tersingkap. Ditengah-tengah hutan tersebut, kelihatan 4 orang pemuda sedang meredah keindahan alam semula jadi ciptaan tuhan itu. Mereka adalah sekumpulan penyelidik yang sedang meneroka keindahan dan misteri di hutan tersebut.

Sekadar Hiasan

Mereka bukan sekadar meredah hutan tersebut tetapi mempunyai misi untuk mencari dan memburu tumbuh-tumbuhan ataupun bunga-bunga spesis baru yang belum pernah ditemui sebelum ini. Mereka mahu merekod sebanyak mungkin spesis-spesis baru yang mungkin terdapat di dalam hutan hujan yang telah berusia ribuan tahun itu untuk mengkaji dan mengetengahkannya kepada khayalak ramai.

Atas dasar itu, mereka telah berada di dalam hutan tersebut hampir seminggu dan masih belum menemui sebarang spesis tumbuhan baru. Tetapi mereka tidak berputus asa dan mungkin akan meredah hutan tersebut untuk seminggu lagi sebelum pulang ke ibu Negara.

Monday, February 14, 2011

SMS Dari Kubur

Amaran: Kisah ini adalah khayalan semata-mata. Tidak ada kena mengena samada yang masih hidup mahupun yang telah mati. Entri ini juga agak panjang. Luangkan sedikit masa anda untuk membacanya.)


Padil ada ketikanya amat cemburu melihat rakan-rakannya yang lain semuanya sudah mempunyai buah hati masing-masing. Hanya dia sahaja yang masih single ketika ini. Rakan-rakannya juga selalu perli beliau kerana sehingga sekarang, beliau tidak mempunyai teman wanita walaupun dia mempunyai bentuk muka yang agak huduh giler smart. Pernah seorang rakan memerli padil dengan mengatakan,

“ ko ni pegi la cari sorang awek. Nak harapkan fouziah gous tu nak kat ko, sampai mati pun tak dapat.” Padil ketika itu sangat gila-gilakan pelakon fouziah gous.


Sekadar Hiasan
 “aku bukannya taknak, tapi xde yang sangkut. Gune umpan salah kot.” Jawab padil mem’backup’kan dirinya.

Begitulah kehidupan seharian padil yang asyik dibayangi oleh rakan-rakannya yang semuanya sedang hangat bercinta. Dia juga selalu ditinggalkan keseorangan di rumah sewanya apabila rakan-rakannya keluar untuk melepaskan nafsu rindu. Akhirnya padil bertekad, dia tidak akan menjual mahal dan menerima sesiapa sahaja yang sanggup bersama dengannya.

Saturday, February 12, 2011

Fakta Yang Mungkin Korang Tak Tahu Tentang Michael Jackson

Mungkin topik ini dianggap lapuk atau dah basi bagi sesetengah orang, tapi bagi aku topik mengenai michael jackson takkan lupus ditelan zaman kerana rekod dan pencapaian dalam bidang muzik adalah terlalu hebat dan tidak dapat dibayangi oleh artis-artis sekarang. Justeru aku berminat untuk memaparkan kembali trivia-trivia menarik sepanjang karier Jacko ini. Mungkin ramai kebanyakan antara kita dah mengetahuinya, so pada sesiapa yang tak berminat, korang boleh berlalu dengan senang hati. 


  • untuk mendapatkan kesihatan kulit wajah dan hidup lebih lama, Michael Jackson pernah  menggunakan katil yang mengandungi gas oksigen untuk tidur
Patung Mesir
  • Bentuk muka Jacko selepas pembedahan plastik adalah ilham dari sebuah patung Mesir.
  • Mempunyai kawan bernama Buble iaitu sekor cimpanzi
  • mengidap satu penyakit kulit yang sangat jarang ditemui. Penyakit ini dipanggil Alpha-1 kekurangan antitrypsin di mana hanya satu daripada 8000 orang di seluruh dunia.
  • Video ‘Billie Jean’ menjadi video perdana penyanyi berkulit hitam yang ditampilkan oleh MTV di tahun 1983.
  • Jacko sering duduk sendirian di sebuah pohon yang ada di dalam rumahnya, Neverland, untuk mencari inspirasi dalam menulis lagu. Ia menamakannya ‘Giving Tree’ kerana kemampuannya memberikan inspirasi dalam menulis
  • Ketika saat kematiannya, enjin carian google merekodkan 16 juta carian mengenai berita kematiannya dalam satu masa sehinggakan keupayaan carian enjin itu terbatas.
  • Seorang pengkritik seni pernah menulis tentang Jacko: “Anda mungkin pelu menunggu sehingga seratus tahu bagi menantikan kelahiran semula Elvis Presley, tetapi anda perlu menunggu sehingga seribu tahun bagi menantikan kelahiran semula Michael Jackson.”
  • Ayahnya Joseph, begitu garang dalam mendidik anaknya. Menurut abangnya Marlon, Jacko pernah dipukul dibelakang dan dipunggung dengan kaki nya diangkatkan ke atas kerana melakukan kesilapan kecil. 

Interesting Facts All Around The World (Part 10)

Sekadar Hiasan
  • Sekeor kucing memiliki 32 otot pada setiap telinga 
  • Seekor lebah madu boleh terbang selaju 15 batu sejam 
  • Harimau mempunyai kulit yang berbelang, bukan hanya bulu yang berbelang.
  • Nama saintifik bagi 1/100 daripada sesaat ialah "jiffy"
  • Hanya 3 malaikat, Gabriel, Michael dan Lucifer yang disebut dalam injil 
  • Kambing mempunya kelopak mata berbentuk segi empat
  • Novel pertama yang menggunakan mesin taip adalah Tom Sawyer  

Sekadar Hiasan
  •  Hamster sangat suka makan cengkerik 
  • Semasa zaman Peter the Great, setiap lelaki Rusia yang mempunyai janggut dikenakan cukai khas.
  • Rata-rata dalam setiap batang coklat terdapat serangga yang meleleh bersamanya. 
  • Tanduk badak terjadi dari rambutnya yang mengeras 
  • Perang paling singkat dalam sejarah adalah perang Zanzibar and England tahun 1896.  Zanzibar menyerah setelah 38 minit. 

Sekadar Hiasan
  • Kutu rambut sebenarnya lebih suka hidup di kulit kepala yang bersih daripada yang kotor 
  • Kulit beruang kutub sebenarnya hitam. Bulunya berwarna jernih, dan tampak putih di salji. 
  • Elvis mempunyai saudara kembar bernama Garon, yang meninggal sewaktu lahir, maka nama tengah Elvis adalah Aron, untuk menghormati saudara kembarnya.
  • Landak punya bentuk jari yang mirip manusia.
  • Kuda Nil kentut melalui mulut.  

Sekadar Hiasan

  • Shakespeare ialah orang yang menemukan kata “assassination” dan “bump.”
  • Mahluk yang boleh tersipu-sipu hanya manusia 
  • Jika kita memelihara ikan emas dalam ruangan yang gelap, warnanya akan berubah menjadi putih. 

Thursday, February 10, 2011

Perjuangan Seorang Blogger


Akhirnya malam itu Akmal dapat juga menyiapkan sebuah entri di dalam blognya setelah berjam-jam menulis dan mengerah otaknya untuk mendapatkan idea. Akmal tersenyum puas. Sebelum beliau post entri tersebut, diteliti dahulu karangan nya supaya memastikan tiada kesalahan tulisan ataupun bahasa yang telah dilakukan agar tidak berputar belit. Diperhatikan satu persatu ayat yang ditulisnya sebelum ini. Setelah berpuas hati dengan karangannya, beliau masih tidak menekan butang post. Dia termenung seketika. Diperhatikan sekali lagi hasil karyanya. Ayat dan isinya sudah lengkap dan mantap  tetapi ianya seperti tidak bernyawa. Ah, rupanya tiada gambar yang menjadi penyeri tulisannya itu. Setelah itu, Akmal membuka folder pictures didalam komputer ribanya. 

Sekadar Hiasan
 Didalam folder tersebut, terdapat ratusan gambar-gambar menarik, tetapi apa yang diperlukannya ialah yang bersesuaian dengan entrinya kali ini iaitu tentang keadaan politik semasa dunia. Setelah mendapat gambar yang terbaik, beliau kemudiannya meletakkan gambar ditempat yang dirasakan sesuai olehnya. Setelah membuat post mortem yang terakhir, akhirnya Akmal menekan butang post setelah membaca Bismillahirahmanirahim dengan harapan pembaca-pembaca setia blognya akan mendapat manfaat daripada tulisannya.

 Akmal tersenyum puas sesudah itu. Dia menyandarkan dirinya ke dinding dan mengeluh puas. Kemudian dia mengambil sebatang rokok dan mencucuhnya. Disedut dalam-dalam rokok berjenama John itu sambil memikir bermacam masalah yang dihadapinya sejak berkecimpung di dalam dunia blogger ini.

Sekadar Hiasan