nuffnang ads

Saturday, December 1, 2012

Bingung!


Manusia lalu lalang melintasi aku, aku duduk tak berganjak menyaksikan mereka berlalu. Entah apa yang berada difikiran ku pada masa itu. Memandang kesemuanya tanpa perasaan.

15 minit berlalu, perasaan yang kosong itu mula diganggu oleh seorang gadis bertudung litup. Baru sebentar melintasi, terus aku menoleh ke arahnya. Aku tenung dalam-dalam susuk tubuh yang ramping itu. Entah apa yang istimewa akan gadis tersebut. Berkulit cerah dan gebu, Bertudung litup berwarna merah, berbaju blaus labuh hingga ke buku lali, berkasut tumit tinggi dan memeluk erat tas tangan berjenama. Jalannya lagak seperti wanita bekerjaya. Bagi orang lain, mungkin itulah ‘stereotype’ wanita moden, tetapi entah bagaimana beliaulah yang menangkap khayal aku sedangkan beratus wanita lain juga melintasi permandangan aku.

Mungkin terbayangkan dialah gadisku atau mungkin mengenangkan satu lagi realiti yang menyedihkan? Bergaul perasaan di akal fikiran. Aku terus menggeleng kepala, memusnahkan angan harian. 

Hidup perlu diteruskan kembali!

No comments: