nuffnang ads

Wednesday, August 10, 2011

Sebab-Sebab Kenapa Kita Harus Bersyukur Malaysia Tiada Salji

Alhamdulillah...

Kalau negara kita mempunyai iklim bersalji kan best. Boleh buat orang salji, main perang bebola salji dan boleh main ski. Mungkin sesetengah orang pernah berkata begitu. Aku pun pernah juga cakap macam tu masa kecik-kecik la. Tapi kita seharusnya bersyukur atas apa yang telah dikurniakan oleh Allah SWT. Setiap apa yang berlaku pasti ada hikmah disebaliknya dan Allah SWT tahu apa yang terbaik untuk kita. Salji mungkin menyeronokkan tapi salji yang berlebihan akan menjadi bencana. Seperti api. Kecil jadi kawan, besar jadi lawan. Begitulah juga dengan salji. Lihat foto-foto dibawah dan anda pasti akan merasa bersyukur.






























Surah Ibrahim ayat 7 yang bermaksud: "Dan (ingatlah juga), tatkala Tuhan kamu memberitahu kepada kamu, sekiranya kita bersyukur Aku akan menambahkan (nikmat-Ku) kepada kamu tetapi sekiranya kamu mengingkari (nikmat-Ku) maka sesungguhnya azab-Ku sungguh pedih".




Sumber: mostinterestingblog 

5 comments:

Bob Merley said...

actually snow is not that bad.

Namekoi said...

yeah bro...i know that...not all places with snow are bad...at least our country is free from snow disaster...unless the God said so.

si para para said...

syukur itu perlu...
:)

Syukri Mohtar said...

moral of the story..bersyukur dengan iklim kat malaysia..nak main salji g luar negare.. =] selamat berpuase..

Unknown said...

Aku nak malaysia ni sejuk..makin lama makin panas mcm neraka dah...tapi apa boleh buat redha jelah,.