nuffnang ads

Thursday, April 28, 2011

Kenderaan Pembinaan Rusia Yang Paling RARE

Sebuah syarikat di Rusia telah membeli beberapa kenderaan-kenderaan ketenteran seperti kereta kebal, trak dan lain2 yang telah 'expired' untuk diubahsuai sebagai kenderaan pembinaan. Ianya sebagai jalan untuk menjimatkan bajet daripada membeli kenderaan pembinaan baru yang lebih mahal.

Lagipun kenderaan yang diubahsuai tersebut mempunyai ketahanan yang lebih kuat dari kenderaan pembinaan yang sebenar memandangkan ianya sememangnya dibina untuk peperangan.

Apa yang telah diubahsuai adalah sangat unik dan jarang2 dijumpai, dibawah adalah sebahagian daripada pengubahsuaian tersebut. Enjoy!



Sunday, April 24, 2011

Pejabat Google Yang Paling AWESOME

Google .Inc adalah salah satu syarikat yang terkemuka didunia ketika ini. Pada tahun lepas sahaja, Google .Inc telah mencatatkan keuntungan sebanyak US$ 8.505 bilion. Terkenal dengan produk utamanya, enjin carian Google, terdapat banyak lagi produk sampingan yang telah dikeluarkan oleh mereka contohnya Adwords Editor, Google Chrome, Google Earth, Gmail, Blogspot dan banyak lagi.

Selain Pengkalannya di California, Amerika, Google juga telah membuka cawangan syarikatnya diseluruh dunia termasuk Malaysia bagi mengembangkan penjualan dan peningkatan produknya.

Pada mulanya Google diasaskan oleh Larry Page dan Sergey Brin sebagai projek kajian semasa berada di Universiti Stanford, kini telah mempunyai lebih dari 26 ribu pekerja diseluruh dunia.

Oleh kerana pekerjanya yang ramai, Google pastinya mempunyai fasiliti-fasiliti yang serba lengkap untuk  menampung keselesaan pekerjanya. Dengan rekaan yang moden dan kemudahan-kemudahan yang mencukupi bahkan lebih dari yng sepatutnya, pejabat2 Google sememangnya tempat yang paling selesa untuk bekerja.

Gambar-gambar dibawah diambil dari pejabat Google diseluruh dunia. What can i say, it's really cool!! Enjoy



Saturday, April 23, 2011

Skulptur Pasir Yang Paling GENIUS

Percaya atau tidak, semua ini sememangnya diperbuat dari pasir..AWESOME!! Oh no, it's GENIUS !! Enjoy!!




Friday, April 22, 2011

Seni Fotografi Oleh Sarolta Ban Yang Paling AWESOME

Sarolta Bán adalah seorang photo manipulator dari Budapest, Hungary yang berumur 27 tahun. Sarolta kebiasaannya menghasilkan sesebuah gambar dalam masa beberapa jam atau beberapa hari dan menggunakan ratusan lapisan yang berlainan dalam satu gambar.

Saya suka menggunakan elemen biasa dan menggabungkannya, jadi dengan cara itu saya boleh menghasilkan gambar yang penuh dengan makna, cerita dan personaliti-personaliti berbeza. saya berharap makna-makna yang terdapat pada gambar saya tidak terhad dan terbuka, supaya setiap orang boleh melihat pengertian yang berbeza didalam setiap gambar yang saya hasilkan"

Untuk melihat dengan lebih banyak hasil kreativiti Sarolta Bán, anda boleh pergi ke akaun Flickr beliau.

Enjoy!!





Thursday, April 21, 2011

Apabila Buah Dada Dijadikan Sebagai 'Berus Lukisan'

Bagi seorang artis pelik Kira Ayn Varszegi yang berusia 35 tahun dan berasal dari Connecticut, US, beliau telah menggunakan Buah dada beliau yang besaiz gedabak (38DD) untuk dijadikan sebagai 'berus' kepada setiap lukisan beliau...WTF?!

Beliau telah mulakan hasil seni sebegini sejak tahun 2001 lagi dan telah menghasilkan ribuan lukisan untuk dijual kepada pelanggan melalui internet. Laporan mengatakan lukisannya boleh mencecah harga lebih dari $527 US dolar.

Dalam satu sidang media, beliau berkata: 'Hasil seni saya pasti mengukirkan senyuman yang lebih dari beberapa senyuman sahaja.Saya akan menggantungkan hasil seni saya di dinding. saya tidak memikirkan apakah yang difikirkan oleh artis lain dan apa yang dikehendaki oleh galeri seni.' 

Mari kita lihat serba sedikit cara-cara beliau menghasilkan lukisan dengan menggunakan buah dada beliau melalui video dibawah. Untuk para lelaki, sila kosongkan minda anda, ok? 




Jika anda berminat dengan hasil seni beliau dan ingin membelinya, boleh beli disini




Nama-Nama Syarikat Yang Paling Dumbass

WTF??? Got no ideas? DUMBASS!!!



Wednesday, April 20, 2011

'Vending Machines' Di Jepun Yang Paling KREATIF

Jepun sememangnya terkenal dengan mesin penjualnya (vending machines) yang unik dan kadangkala pelik juga tak masuk akal..

Dalam anggaran, terdapat lebih dari 5.6 juta mesin penjual di seluruh Jepun. Jumlahnya jika dikira sebaga ip er kapita ialah 1 mesin penjual untuk setiap 20 orang. Memang banyak! Dan jualan daripadanya pada tahun 2000 sahaja mendapat keuntungan sebanyak $56 bilion US dolar.

Yang paling banyak mendapat sambutan ialah mesin penjual minuman dan rokok, diikuti dengan mesin penjual bahan2 lucah. (no wonder japan can produce massives porn vids per year)

Kesimpulannya, mesin penjual boleh ditemui di merata-rata tempat di seluruh Jepun. Dibawah adalah sebahagian dari ribuan/jutaan mesin penjual dari Jepun. Enjoy!


SELUAR DALAM WANITA TERPAKAI (WTF?!!)



  

Tilam Apakah Yang Sesuai Dengan Anda? (Infographic)

Tilam juga banyak memainkan peranan penting dalam kesihatan kita. Selama ini kita tidak pernah pun kisahkan tilam jenis apa atau keadaannya asalkan kita boleh tidur dengan nyenyak. Tapi tahukah anda, setiap orang mempunyai jenis atau kesesuaian tilam tersendiri mengikut keselesaan masing-masing..

Ketahui jenis tilam anda, masalah yang anda hadapi selama ini dan sedikit info tentang tilam daripada Infografik dibawah..Enjoy!




Tuesday, April 19, 2011

Projek Pembinaan Yang Paling FAIL

Ok, This is hilarious and really2 FAIL!! Enjoy!



Ilustrasi 'Quotes' Oleh Charlie Sheen Yang Paling SARKASTIK

Bagi siapa2 yang tak kenal Charlie Sheen, beliau adalah seorang pelakon yang terkenal di Hollywood dan kebanyakan filem yang dibintangi olehnya adalah komedi. Jadi daripada itu, banyak quotes yang telah keluar dari mulut beliau.

Antara filem beliau yang aku minat adalah Scary Movies (ep. 3 & 4) dan National Lampoon : Loaded Weapon.

Memandangkan quotes dari beliau kebanyakannya bersifat sarkastik, lucu dan troll, maka terdapat segelintir orang ingin mengabadikannya kedalam bentuk illustrasi kartun. Dibawah adalah serba sedikit kartun-kartun yang dibuat khas dari kata-kata beliau

...nak lebih banyak quotes dari beliau, boleh follow di Twitter

Enjoy!



Jalanraya Di Dunia Yang Paling RARE

Koleksi Jalanraya yang paling unik dan RARE dari seluruh dunia..Enjoy!!




Monday, April 18, 2011

Seni 'Book Cover' Yang Paling KREATIF

sekarang pergi ambik buku-buku korang yang ada book cover yang menarik, lepas tu cuba buat seperti mereka dibawah..KREATIF!! Kini, di perpustakaan dan kedai buku juga boleh menghasilkan sesuatu yang menarik dan tidak membosankan...Enjoy!!




Fakta Reaktor Nuklear Fukushima Daiichi (Infographic)

Pada 11 Mac lalu, Jepun telah dilanda Tsunami yang terhasil dari gempa bumi kuat berukuran 9.0 skala richter. Akibat dari itu, Jepun telah mengalami kerosakan yang amat teruk termasuklah letupan 3 Reaktor Nuklear di Fukushima Daiichi sehingga menyebabkan kebocoran radiasi yang serius. 

Tetapi ramai yang tidak tahu tahap sebenar bahaya kebocoran radiasi tersebut, bahaya radiasi terhadap manusia dan apakah sebenarnya terjadi di reaktor Fukushima Daiichi. Jadi infografik dibawah akan menerangkan serba sedikit Fakta tentang Reaktor Nuklear tersebut. Enjoy!



Foto Montaj Oleh Josh Sommers Yang Paling AWESOME

Jurugambar yang berpengkalan di California, Josh Sommers pastinya akan 'meletupkan' minda anda dengan hasil karyanya yang paling pelik tetapi AWESOME!!

Sepertimana yang korang dapat tengok di gambar dibawah, beliau telah 'memasukkan' dirinya sendiri kedalam gambar yang telah dihasilkan. Beliau telah meletakkan kreativitinya terhadap hasil kerjanya sehingga ke tahap MAKSIMUM dan merancang untuk menghasilkan montaj gambar seperti dibawah sehingga ke hujung hayatnya.

Untuk mengikuti hasil kerjanya yang terbaru, anda bolehlah mengikutinya di akaun FLIKR beliau. Enjoy!



Sunday, April 17, 2011

Kesalahan Ejaan Yang Paling FAIL

OMG, i can't stop laughing....LOL!!



p.s: you know what's the meaning of WIN when you meet daniel..LOL

Tatu 'Cyborg' Yang Paling RARE

Himpunan Koleksi gambar manusia bertatu 'Cyborg' yang dihimpun dari seluruh dunia.

Untuk yang beragama islam, anda adalah dilarang untuk bertatu sama sekali. Gambar-gambar ini adalah untuk tujuan hiburan semata-mata.

Enjoy...



Lukisan 3D Yang Paling AWESOME

Lukisan 3D dibawah dilukis diatas kertas dengan hanya menggunakan pensil. Ianya dihasilkan oleh seorang pelukis yang berasal dari Amerika Selatan. Beliau hanyalah berumur 17 tahun, tetapi hasil kerjanya adalah amat menakjubkan. Ianya kelihatan sungguh benar, seolah-olah lukisan tersebut seakan-akan 'terkeluar'.

Untuk melihat dengan lebih banyak hasil karyanya, anda boleh lawati, Drawing Open My Third Eye





Saturday, April 16, 2011

Iklan Di Bangunan yang Paling Kreatif

Kalau dulu aku ada post 'Iklan Di Bas Yang Paling Kreatif', kali ni kita tengok di bangunan pulak..Enjoy!!




Video 'Slow Motion' Yang Paling Awesome

 Sememangnya dunia 'slow motion' amat mengaggumkan. Ianya seperti kita juga berada didalam dunia yang serba 'perlahan'.

Video ini diterbit dan diarahkan oleh Philip Heron dan James Adair dengan menggunakan kamera berkelajuan tinggi Photron SA1.1

Hasil kretiviti mereka dalam merakam barangan yang dipecahkan seperti kaca, gelas, belon dan macam-macam lagi dengan rakaman yang super slow, menghasilkan satu permandangan yang cukup indah. Well, i love to breaking things. Ianya seperti rancangan 'TIME WARP' di Discovery Channel.

Papehalpun, video ini sungguh AWESOME!! Enjoy...





Practice Makes Perfect!!

practice hard, girls!! you'll be the great dancers!! LOL!!



Evolusi Logo (Jenama/Barangan) Yang Paling RARE

Kebanyakan jenama-jenama popular pada ketika ini seperti Apple, Volkswagen, BMW, Mercedes Benz, Nike dan banyak lagi telah wujud sejak sekian lama.

Tetapi tahukah anda, telah banyak perubahan bentuk Logo telah berlaku sejak dari mula ditubuhkan sehinggalah sekarang.

Jadi dibawah adalah serba sedikit perubahan-perubahan logo yang telah berlaku kepada jenama yang popular ketika ini yang mungkin anda semua taktau..Enjoy!!


PEPSI



ALFA ROMEO

Friday, April 15, 2011

FarmVille Vs Pekebun Sebenar (Infographics)

Bagi penggemar Game FarmVille, ini adalah fakta menarik yang perlu anda tahu...



'Potret Hujan' Oleh Nicolas Dumont Yang Paling Genius

Nicolas Dumont ialah seorang jurugambar pengiklanan yang sekarang bekerja di Dubai sejak 1991 lagi. telah banyak siri-siri gambar yang menakjubkan telah dihasilkan beliau dan salah satu dari hasil yang mengaggumkan itu ialah siri 'RAIN'.

Semasa menghasilkan siri ini, beliau telah memanggil rakan-rakannya untuk ke rumah beliau untuk dijadikan model dan mengambil gambar-gambar mereka yang disirami dengan pancuran air sejuk. Setiap sesi penggambaran dijalankan selama lebih kurang 10 hingga 20 minit. 

Dengan setiap model perlu memandang tepat ke arah kamera sambil perlu mengawal pergerakan badan, hasilnya adalah tersangat GENIUS!! Enjoy..




Evolusi Kereta Dalam Masa 200 Tahun

pendapat korang? aku tak boleh nak pikir dah ni....



Thursday, April 14, 2011

'Cara' Untuk Membunuh Diri yang Paling DUMBASS!!

Pada tahun 1959, Bill Thomas telah menyaksikan kematian beramai-ramai selepas bom meletup di sekolahnya. Akibat dari itu, beliau telah mengalami 'trauma' yang teruk.

10 tahun kemudian, beliau cuba mengatasi 'trauma' tersebut dengan cara mengambil gambar beliau yang sedang 'membunuh diri' dengan berbagai-bagai cara yang unik.

Kepada anda diluar sana, jangan cuba untuk meniru aksi ini dan janganlah cuba untuk membunuh diri. Gambar2 ini disiarkan untuk tujuan hiburan semata. Bunuh diri bukan lah satu jalan penyelesaian.

Gambar-gambar dibawah mungkin bakal 'menganggu' jiwa anda. Siapa yang mempunyai masalah kehidupan yang serius, dinasihatkan supaya tidak melihatnya.






Koleksi Gambar WW2 Yang Paling RARE!!

Gambar ini semua sememangnya membangkitkan semula kesengsaraan mereka2 yang mengharungi peperangan dunia ke-2 dahulu.. Bagi penggemar-penggema sejarah seperti aku, anda semua pasti meminati gambar2 ini semua.. Enjoy!!



Meneroka Bumi Kita Yang Menakjubkan (Infographic)

Dari Dasar laut yang paling dalam sehinggalah ke puncak tertinggi didunia, inilah BUMI kita yang mengagumkan..Enjoy!


Rupa Justin Bieber Selepas 30 Tahun

Well, i don't know bout you guys...but i think this will be happen after 30 years..Poor bieber....LOL





Wednesday, April 13, 2011

Manusia Halimunan Yang Paling AWESOME

Hasil seni halimunan ini dibuat oleh Liu Bolin yang berasal dari Shandong, China. Beliau Juga adalah lulusan Skulptur dari Central Academy Of Fine Arts, Beijing. Hasil2 kerja beliau sememangnya teramat la mengaggumkan dan dikenali di seluruh dunia. Beliau telah memulakan pertunjukan pertamanya sejak dari 1990-an lagi..

Dibawah adalah serba sedikit hasil kerja beliau dalam menghasilkan manusia halimunan yang SUPER AWESOME!!





Koleksi Gambar Ketenteraan Yang Paling Lucu

Bila latihan ketenteraan sudah membosankan, maka inilah yang akan terjadi..



Tuesday, April 12, 2011

Akaun Hotmail George W. Bush Yang Paling Lucu

wakaka...beginilah rupanya akaun Hotmail Bush..This is so funny!! Whoever made this, you're so hilarious!!



Design Baju T Yang Paling AWESOME

SERIUS!! Ada duit lebih sikit dari En. Nuff, aku nak print design2 ni semua..Friggin' AWESOME!!!




Monday, April 11, 2011

Kenapa Epal Lebih Baik Dari Oren?? (Infographic)

Epal VS Oren!! Yang manakah lebih berkhasiat? Yang manakah lebih senang dimakan? Yang manakah lebih banyak berkhidmat didalam sejarah/sains? Semuanya akan terjawab didalam infografik dibawah.. Enjoy!!



Lagi Ilusi Optikal Yang Paling Genius

Just Enjoy It...


KOLEKSI GAMBAR ILLUSI OPTIKAL


Apa yang korang nampak? Bulatan-bulatan atau gelungan? Jawapannya ialah Bulatan yang tidak bersambung..




'Quotes' Jalanan Yang Paling Kreatif

kadangkala grafitti jalanan boleh dijadikan sebagai 'rujukan'..Enjoy!!



Sunday, April 10, 2011

Penyelesaian Masalah (D.I.Y) Yang Paling Berkesan

Woooooo..Ini sememangnya penyelesaian yang paling kreatif. Kepada anda semua, banyak yang boleh dipelajari. Enjoy!!!




Kereta Polis Yang Paling AWESOME

Bila Polis mula 'ketinggalan', maka inilah yang akan terjadi..




Papan Tanda 'Engrish' Yang Paling Fail, Lucu

Can someone please explain all of this to me?



Saturday, April 9, 2011

Lukisan 3D oleh Julian Beever Yang Paling AWESOME

Inilah lukisan jalanan 3D oleh pelukis yang berasal dari England, Julian Beever. Beliau telah menghasilkan lukisan-lukisan genius sejak pertengahan tahun 90-an lagi. Dibawah adalah sebahagian hasil seninya yang paling AWESOMELY INGENIOUS!!



Info Tentang Tsunami & Gempa Bumi Jepun (Infographic)


Friday, April 8, 2011

Pelaris Kedai Makan dan Idea Bernas!! (Komik)

WAKAKAKAKAKA...ini, ini bodoh...ini bodoh...polis kata jangan.




'Drawing On Life' Yang Paling AWESOME!!

Lukisan-lukisan dibawah sememangnya AWESOME!! Dengan berbekalkan sekeping kertas dan latar belakang dunia sebenar, kita boleh menghasilkan sebuah hasil seni yang menarik. Enjoy!!



Koleksi Kemalangan Jalanraya Yang Paling RARE!!

Fuhhh.. Mintak dijauhkan. Koleksi gambar kemalangan kereta yang diambil dari seluruh dunia yang jarang-jarang berlaku..Enjoy!!






Thursday, April 7, 2011

Iklan Di Bas Yang Paling Kreatif

Wohoho...this is really cool...Enjoy!!




Amaran (Jangan Lakukan) Barangan Jepun Yang Paling Kreatif

Brilliant or stupid?? You'll be the Judge...



Mesej Kepada Awek Yang Paling FAIL, DUMBASS!!

Dear men,  here's the lesson for today..Don't date with girl that has the same name with your mom or else you'll be screwed up..Sincerely, MOMS

#Lol#marryfirst



Wednesday, April 6, 2011

Jenama Tiruan Yang Paling FAIL

Aduh, aduh...sesetengah manusia ni sememangnya agak kreatif..tetapi sesetengah daripada mereka juga telah menyalurkan ke'kreatif'an di tempat yang salah..contohnya seperti meniru sesebuah jenama untuk diletak dibarangan mereka. kadang-kadang ianya agak serupa dengan jenama asal dari segi bentuk tetapi hanya nama sahaja diubah. For me, kalau dah pandai sangat, boleh buat barangan yang berkualiti hampir sama dengan jenama original, kenapa tidak ketengahkan idea sendiri? ini tidak, menciplak?

Dibawah adalah himpunan koleksi  barangan-barangan jenama tiruan yang diambil dari seluruh dunia. Enjoy!!




20 Perkara Yang Lelaki Tidak Patut Lakukan Kepada Wanita

very good tips. For Men, please take a note...Enjoy



Kad Jemputan Kahwin Yang Paling Genius

This is ingenious awesomely creative ideas!!