nuffnang ads

Thursday, March 31, 2011

15 Perkara Yang Anda Patut Tahu Tentang Kafein (Infographic)




The True Case Of 'Benjamin Button'


Pernahkah anda semua menonton filem 'The Curious Case of Benjamin Button'? Filem itu mengisahkan tentang seorang bayi yang bernama 'Benjamin Button' lahir pada umur '80 TAHUN' nya dan umurnya semakin menurun sehinggalah beliau kemudiannya menjadi bayi semula dan seterusnya mati. Its strange isn't?  

Tetapi, itu hanyalah sebuah filem. Tidak seperti kes 'sebenar' yang di alami oleh LEON BOTHA, yang mana hampir serupa dengan filem itu. cuma yang membezakannya ialah beliau tidak menjadi semakin muda, tetapi menjadi semakin tua. Beliau telah mengidap satu penyakit yang dinamakan PROGERIA - ianya suatu penyakit yang jarang berlaku dan ianya menyebabkan seseorang itu mengalami penuaan dalam umur yang masih muda..

Penyakit ini disebabkan mutasi yang berlaku didalam gen dan mempengaruhi keseluran organisma didalam badan sehingga berlakunya proses penuaan dalam jangka masa yang sangat cepat. Kebiasaannya, pengidap PROGERIA ini dapat hidup sehingga 13 tahun dan ada sesetengah kes seseorang dapat bertahan sehingga umur 40 tahun.

Penyakit ini amat jarang berlaku. Peluang untuk menghidap penyakit ini adalah seorang daripada 8 juta manusia.. But Leon Botha is the lucky one..Dibawah adalah gambar beliau ketika berumur 24 tahun, INGAT, 24 TAHUN!!



Wednesday, March 30, 2011

Susunan Abjad Huruf 'Google Images' Yang Paling Awesome

Seorang pereka dari Australia telah menghabiskan beberapa bulan hanya untuk mencari bangunan2, monumen2, tasik dan sebagainya di GOOGLE MAPS yang menyerupai seperti HURUF supaya dia dapat membuat susunan abjad yang lengkap dari A - Z dengan cara yang tersendiri.. BTW, your works are just AWESOME dude!!



Tuesday, March 29, 2011

Amaran Buat 'Buaya Darat' !! (Komik)

Buat 'buaya-buaya darat' sekalian, taktik anda untuk memperdaya wanita2 naif sikit masa lagi mungkin tidak akan berhasil...mengapa? sila baca komik dibawah...LMAO!!




Sumber: This Blog Rules

Fakta 'Berdarah' (Bloody Facts, Infographic)

Just Read This and You'll know somethin' cool..




Monday, March 28, 2011

Papan Tanda Yang Paling Sarkastik

Renung dalam-dalam semua papan tanda itu.. Ianya mempunyai makna yang begitu mendalam, samada yang tersurat atau yang tersirat.. 'So Full Of Sarcasm'..Enjoy!!


Sunday, March 27, 2011

Teknik Penyamaran Haiwan Yang Paling Berkesan

Kalau Mata Korang Tajam, Apa yang korang dapat lihat pada gambar dibawah? Dibawah adalah himpunan gambar2 menarik haiwan yang pandai meng'halimunan'kan dirinya samada untuk mengelak dari diburu ataupun ingin memburu. Papehalpun mereka memang 'The True Master Of Disguise'..Enjoy




Saturday, March 26, 2011

Mulut Terbesar Didunia (I Still Can't Believe It)




NAMA DIBERI: Francisco Domingo Joaquim

ASAL: Angola

NAMA TIMANGAN: the Angolan Jaw of Awe

PENCAPAIAN: Pemegang rekod Mulut Terbesar, Terluas didunia

KELUASAN MULUT 17cm (6.69 inci)

KOMEN: Mulut dia sumpah besar gedabak!! 





From Fat Ugly Smuck To the beautiful Hot Slim Princess

Ini adalah khabar gembira buat all the FATTERS all around the world. Usah khuatir, anda semua masih mempunyai peluang untuk kurus. Buktinya anda boleh lihat kepada Harriet Jenkins, 25, berat 165 kg. Tapi itu dulu, sekarang dah lain. Sejak dia menyertai satu 'slimming group' dan 18 bulan kemudian hasilnya amat mengaggumkan, beliau telah berjaya mengurangkan berat badannya sebanyak 90 kg (161 paun) dan dia juga telah menerima anugerah 'SLIMMING WORLD'S WOMAN OF THE YEAR'. Maka, janganlah anda semua kecewa kerana menjadi gemuk, anda semua berpeluang untuk menjadi kurus semula (Join je la 'the biggest loser' hahaha)...Enjoy!!



Friday, March 25, 2011

Fakta menarik tentang 'Online Dating' (Infographic)

Ohohoho...fakta ini melibatkan kebanyakan orang..Menjadi atau tidak 'online dating' ni, anda yang tentukan..



Hasil Kerja Rekaan Helmut Smits Yang Paling Kreatif

Helmut Smits adalah visual artist yang berasal dari Belanda..Hasil kerjanya yang kreatif hanya direka dengan kebanyakannya menggunakan barangan-barangan yang terpakai seperti tin minuman, buku-buku lama, buah-buahan dan dan macam-macam lagi. Rekaannya sangatlah kreatif sehingga ianya kelihatan seperti benar dan juga boleh digunakan untuk 'prank' seseorang..THIS IS AWESOME, MAN!! Enjoy..




Thursday, March 24, 2011

Gruesome Facts ( Famous Crimes, Infographic)

Dibawah adalah info-info mengenai pembunuh bersiri yang paling ganas dan 'terkenal'.. check this out.


Wednesday, March 23, 2011

IQ TEST

Korang Rasa korang bijak?? IQ korang tinggi?? Meh sini jawab semua soalan dibawah ni.. Kalau jawapan korang betul tanpa melihat jawapan, maka anda adalah 'the next Einstein'..




Untuk jawapan, sila 'Baca Lagi'


Signboard Tandas Yang Paling Kreatif

Himpunan Koleksi Signboard Tandas yang unik dan kreatif di seluruh dunia...Enjoy!!







Presiden Obama, Isteri dan Pemilik Restoran



 Suatu malam, Presiden Obama dan Isterinya, Michelle memutuskan untuk melakukan sesuatu yang mereka jarang lakukan iaitu pergi makan malam santai di sebuah restoran yang tidak terlalu mewah.

Ketika merka sedang duduk, pemilik restoran bertanya kepada pengawal peribadi Presiden untuk meminta kebenaran untuk bercakap dengan First Lady secara peribadi. Kemudian, setelah mendapat kebenaran, pemilik restoran bercakap dengan Michelle.

Selepas itu, Presiden Obama kemudian bertanya kepada Michelle kenapa pemilik restoran tersebut ingin bercakap dengannya, lalu Michelle menjawab bahawa ketika beliau masih muda remaja dia sangat mencintai pemilik restoran tersebut.

Presiden Obama kemudian berkata, "Oh, jadi jika awak berkahwin dengannya, awak akan menjadi pemilik restoran indah ini." Michelle membalas dengan selamba, "Tidak, jika saya berkahwin dengannya, sekarang ni dia yang akan menjadi Presiden."



Kredit kepada: Jemi


Sumber: 24 x 7 interesting Facts

Tuesday, March 22, 2011

Sejarah Internet (Infographic)

Dibawah adalah serba sedikit mengenai sejarah internet.. enjoy


Monday, March 21, 2011

This Is Why Rebecca Black Becomes So Famous!!

Rebecaa Black telah menjadi fenomena diseluruh dunia baru-baru ini. Enjin carian google juga telah mencatatkan ribuan bahkan jutaan carian melibatkan 'rebecca black' ini. Di twitter juga perbualan terhadapnya masih belum reda. Mengapakah beliau menjadi begitu 'Famous' ? Pertama sekali, mari kita lihat dulu klip video yang telah dinyanyikan olehnya yang telah menyebabkan beliau terkenal serta merta...check this out...



17 Perkara Yang Mungkin Anda Taktau Tentang DNA (Infographic)

Another shoots from science.. this is cool facts that you should know..can someone explain to me how a complex cell like DNA evolved from what??




Sunday, March 20, 2011

Michael Jordan Vs Bill Gates (info Kekayaan, Infographic)

SAYA SUKA DUIT, SAYA SUKA DUIT!! info ni memang menggelapkan mata aku...though, its really fun facts..

 
                   vs

Evolusi Rambut Samuel L. Jackson

hahaha...this is LOL stuff..aku pun nak wat transformasi besar-besaran la camni. This is the real evolution..hahahaha




Sumber: iamtoocurious

Saturday, March 19, 2011

The Truth About Twitter!! (Komik)

This is so fucking true..damnit!!



COOL FACTS ABOUT PLAYSTATION

Siapa yang tak suka Playstation? Ini adalah fakta menarik tentang Playstation. Ia di buat bersempena Ulangtahun ke-15 Playstation.. Enjoy



sumber: Playstationlifestyle

Stadium Tercantik Dunia

Dibawah adalah koleksi stadium tercantik didunia yang paling aku suka tengok.. enjoy..

Olympic Stadium

Stadium Olimpik adalah sebuah stadium pelbagai fungsi di Quebec, Kanada dibina sebagai tempat utama untuk Sukan Olimpik 1976. Ketika ini ia berfungsi sebagai kemudahan serbaguna 56,040 kerusi untuk acara-acara khas seperti konsert dan pameran dagangan.






Thursday, March 17, 2011

COOL FACTS ABOUT WHITE HOUSE (Infographic)

Sedikit Info berkenaan dengan 'Rumah Putih' yang menjadi kediaman setiap Presiden Amerika.. Enjoy




Wednesday, March 16, 2011

The World Of Internet (infographic)

Dunia sekarang sememangnya perlukan internet. Segala urusan kehidupan kita menjadi lebih mudah dengan internet. takde internet, takde la facebook, twitter, blog atau macam-macam lagi. Internet ni ibarat 'dunia' ketiga bagi aku ('dunia' kedua aku laptop/komputer), dan bagi korang? aku taktau. Dibawah adalah sedikit info berkenaan dengan internet. Check This Out!




Kenapa Einstein Menjelirkan Lidahnya??





Mungkin anda sering melihat gambar Albert Einstein ni. Sering kita jumpa gambar Einstein ni di cover majalah, poster dan baju. Gambar ni diambil oleh seorang jurugambar yang bernama Arthur Sasse pada 14 Mac 1951 di Princeton pada majlis hari jadinya yang ke-72. Gambar asalnya adalah Einstein sedang duduk  di kerusi belakang keretabersama Dr. Fank  Aydelotte dan isterinya.

Kenapa Einstein menjelirkan lidahnya? Ramai orang bertanya mengenai foto tersebut. 
Ada orang  menganggap  bahawa  untuk genius, maka  kita haruslah mengeluarkan lidah macam tu...hmm...hanya mitos...Tak percaya boleh suruh Mythbusters mem’busted’kan teori tu...   


          
Sebenarnya waktu tu, Albert Einstein dan Aydelotte baru je balik dari majlis penghargaan Einstein. Walaupun Einstein dah duduk kat kerusi kereta, reporter dan jurugambar kejor dia dan diaorang cube nak tahan Einstein, so Einstein berteriak: "Ini cukup. Ini cukup!". Walaupun dah camtu wartawan tetap tanye soalan dan jurugambar terus mengambil gambarnya.  

Waktu wartawan mintak kat Einstein untuk mengabadikan gambar hari kelahirannya dia terus menjelirkan lidah dengan nada mengejek sebab dia dah letih dah. Pada mase tu, Arthur Sasse sempat tangkap gambar tu. Tapi, Einstein sangat menyukai gambar tu. Dia potong gambar tu sampai hanya tinggal gambar dia je (tanpa Aydelotte dan isterinya). Einstein pun memperbanyakkan gambar tu kemudian send kat rakan-rakannya.

Inilah gambar asalnya...
 



P/S: Gambar Albert Einstein menjelir lidah ni bernilai US$74k...kalau gambar korang yang jelir lidah...aku tak tau la...ade nilai ke?? Ahahaha...


 Kredit to: Jemi (for this info)


Tuesday, March 15, 2011

17 Fakta Menarik Tentang Kaki (Infographic)

Kita tiap-tiap hari berjalan dengan menggunakan kaki tapi tahukah anda, terdapat banyak fakta menarik berkenaan dengan kaki kita. Gambar dibawah akan menerangkan sedikit info menarik kaki kita. Enjoy


 

Monday, March 14, 2011

Fakta Menarik Tentang SEKS (Infographic)

i bet that many peoples would love this info... haahahha





COOL FACTS ABOUT APPLE / IPHONE (Infographic)

Sedikit info tentang bagaimana Apple Inc. mendapat keuntungan dari jualan iPhone.. Enjoy






Saturday, March 12, 2011

Gambar yang Mempunyai Dua Makna

Apakah makna yang terdapat pada gambar-gambar dibawah ni semua? Jawapannya korang yang tentukan..








Friday, March 11, 2011

Status Facebook Yang Paling DUMBASS!!

Himpunan status-status Facebook yang paling lawak..So, hati-hati bila update status. jangan nak terlalu 'jujur' sangat. Enjoy!!






Thursday, March 10, 2011

Resit Pembelian Yang paling Fail

Ni kalau aku yang kene ni, aku bako je rumah cashier tu.. hahaha



Keajaiban Otak Manusia




Tidak dinafikan lagi bahawasanya otak manusia sememangnya ciptaan terunggul yang diciptakan oleh Allah SWT. otak diciptakan seiring dengan akal manusia yang tidak terdapat pada mana-mana ciptaanNya yang lain. kita juga pelu ingat, otak dan akal adalh dicipta oleh Allah dan bukannya telah terhasil dengan secara tidak sengaja  dari evolusi yang memakan masa berjuta-juta tahun. Itu semua karut. charles darwin dan pakar-pakar saintis evolusi sendiri tidak dapat menerangkan bagaimana kehebatan dan keunikan otak dapat 'berevolusi' dan terhasil secara sendiri. 

Tetapi, ramai diantara kita tidak mengetahui keajaiban dan keunikan yang ada pada otak manusia. ia bukan sahaja diciptakan hanya untuk berfikir, tetapi beribu-ribu atau berjuta-juta lagi fungsi yang dikawal oleh otak manusia. Jadi, dibawah adalah sebahagian dari fakta-fakta menarik berkenaan dengan otak manusia yang perlu kita tahu bahawa otak manusia bukan terhasil dari evolusi, tetapi diciptakan oleh kuasa yang maha bijaksana iaitu ALLAH SWT.. ENJOY!!

Tuesday, March 8, 2011

Jawapan Peperiksaan Yang Paling Lucu

HAHAHAHAHAHAHA...That's It...korang paham-paham la sendiri..aku malas nak describe..


 





 

Koleksi Foto Kek Anatomi Yang Paling RARE!!!

Dibawah adalah koleksi-koleksi kek yang kreatif dan mungkin anda belum pernah lihat dan pastinya anda tidak mempunyai nafsu untuk memakan kek-kek tersebut kerana ianya agak CREEPY!!! Enjoy...




Kek Jantung yang menggunakan sos Cranberry yang lazat




Kek Berbentuk otak manusia lengkap dengan urat-urat merah, juga sepasang mata yang diberi percuma



Kek Berbentuk buah pinggang yang rosak, dibuat bersempena pembedahan buah pinggang

Saturday, March 5, 2011

ANGGARAN KEKUATAN TENTERA UDARA DIRAJA MALAYSIA (TUDM) (PROUD TO BE MALAYSIAN)



Jika entri lepas aku ada menyenaraikan anggaran kekuatan Tentera Darat Malaysia (Klik SINI),  kali ini aku nak senaraikan anggaran kasar kekuatan dan kelengkapan peperangan yang dimiliki oleh Tentera Udara Di Raja Malaysia(TUDM). Mereka inilah yang kita sandarkan tugas untuk menjaga kedaulatan udara, laut dan darat negara kita yang tercinta ini. Tugas mereka agak berat dan kita pasti tertanya-tanya, adakah kelengkapan jet-jet ataupun pesawat-pesawat yang dimiliki Tentera Udara kita mencukupi untuk menjaga udara kita? Jadi di bawah adalah senarai kelengkapan dan keupayaan jet-jet pejuang dan pesawat-pesawat yang di miliki oleh Tentera Udara Malaysia (Anggaran Kasar). 



1. Ada yang bertanya kepada saya, sama ada Tentera Udara Di Raja Malaysia (TUDM) mempunyai kelebihan jika berlaku pertempuran udara dengan China atau Singapura.

2. Ini merupakan soalan yang popular memandang jumlah pesawat tempur yang dimiliki oleh TUDM sangat kecil berbanding ratusan yang dimiliki oleh Singapura, jumlah itu terdiri dari 18 SU-30 MKM, 17 MIG 29, 27 pesawat Hawk 108 dan 208, lapan Hornet F-18D serta beberapa buah  F-5E Tiger.

3. Isunya, apa benar memiliki jumlah pesawat yang kecil merupakan satu kekurangan yang sangat melumpuhkan keperluan pertahanan negara, ia mungkin benar tetapi ada sedikit perbezaan dalam konteks Singapura dengan Malaysia

4. Sebelum itu saya perlu ingatkan, Indonesia turut memiliki SU-30 dan SU-27 bagaimanapun ia merupakan pesawat standard dan tidak diupgrade sepenuh.

5. Pesawat Sukhoi Indonesia juga tidak mempunyai peluru berpandu Beyond Visual Range (BVR) dan tidak mempunyai kebolehan untuk membuat serangan pada waktu malam (Hanya Malaysia, Singapura dan Thailand sahaja yang mempunyai keupayaan membuat serangan waktu malam di Asia Tenggara).

Friday, March 4, 2011

PASKAL - Kejayaan Menumpaskan Lanun Somalia




1. Pasukan elit tentera laut kita, Paskal kini berada dalam rangking pasukan khas yang terbaik di dunia apabila kejayaan pasukan itu menawan kembali kapal MT Bunga Laurel hangat diperkatakan.

2. Pada mulanya sangat sukar untuk mencari respons media antarabangsa terhadap kejayaan ini yang dilapor dibuat pada 11.40 malam, 20 Jan kerana ia tidak dihebohkan lagi kepada media tempatan di Malaysia.

3. Kejayaan ini juga dibayangi dengan kejayaan pasukan khas Korea Selatan pada hari yang sama, kejayaan pasukan khas Korea Selatan ini menjadi berita hangat diseluruh dunia.

4. Pada 22 Jan, berita kejayaan ini mula tersebar di dada akhbar dan agensi berita antarabangsa, AFP dan Reuters mula memetik kejayaan itu untuk disebarkan ke seluruh dunia.

5. Susulan dengan itu, laman-laman Twitter milik rakyat luar negara mula mendedahkan kejayaan itu dan saya lihat jumlahnya semakin bertambah dan pesanan-pesanan ini mula terkeluar lebih kurang setengah jam selepas AFP menyiarkan kejayaan pasukan khas Paskal.

Thursday, March 3, 2011

Funny Signboard All Around The Wolrld

Himpunan koleksi Papan Tanda (SIGNBOARD) yang pelik dan lucu diseluruh dunia. ENJOY: